Direktlänk till inlägg 30 oktober 2010

Åt Sig Fet På McDonalds-Får 100 tusen i skadestånd!

Av Mikaela - 30 oktober 2010 16:51




32-åringen fick gratis mat av sin arbetsgivare McDonalds.Nu får han dessutom 100 000 kronor i ersättning.

Eftersom tolv års glufsande har gjort honom både tjock och olycklig.




Den 32-årige mannen jobbade på en McDonalds-restaurang i Brasilien.

Under tolv år gick han upp över 25 kilo i vikt och skyller allt på snabbmatskedjan.





Gratis lunch också

För att se till att maten höll god kvalitet kände sig mannen därför tvingad att proväta hamburgare varje dag.

Dessutom erbjöd snabbmatskedjan sina anställda gratis lunch vilket ökade mannens kaloriintag ytterligare.




McDonalds överväger nu att överklaga domen.

I ett pressmedelande skriver företaget att de erbjuder sina anställda ett stort utbud av mat och att det finns mer hälsosamma alternativ som frukt och sallad.





Jag vet inte om jag har fel men 25 kilo på McDonalds-diet i 12 år är väl inte så mycket?


Och var tog självdisiplinen vägen?

Det är ju ingen som har tvingat honom att äta maten.





Han blev tjock och olycklig på grund av snabbmaten han åt.....Men det vet väl alla att man blir,det är ju ingen nyhet direkt.




 
 
Kalle

Kalle

30 oktober 2010 17:02

Jag läste den artikeln i aftonbladet nyss. Och jag kan inte säga mer än att det är så larvigt och mesigt så det bara skriker om det. Han får skylla sig själv om han går upp i vikt, det är ju hans val att äta gratis på McDonalds istället för att ta med sig nyttigare mat hemifrån. Tycker att McDonalds ska begära tillbaka de 100 000 kronor som han har fått, det är inte mer än rätt. Han hade ett val som han hade kunnat styra över lite bättre än så, men när han väl inte gjorde det så får han skylla sig själv.

http://KalleGoesWritning.bloggplatsen.se

Mikaela

30 oktober 2010 17:26

Kunde inte sagt det bättre själv! =) Men det är klart folk gör ju verkligen allt för att få synas och tala ut i media!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikaela - 8 januari 2014 17:59

God afton på er alla! Här var det ett tag sedan man kladdade ner något..det har väl helt enkelt inte funnits nån tid över att kunna sätta sig ner & reflektera, kunna skriva av sig, det är svårt när allting i ens liv har gått i 320 km i timmen den sen...

Av Mikaela - 27 november 2013 17:51

God kväll på er!   Här var det ett bra tag sedan man kladdade ned nått inlägg, kanske för att jag helt enkelt inte har haft nån tid över, det i kombination med noll energi för jag är konstant trött & lite smådeppig men det får väl gå!   Jag t...

Av Mikaela - 28 oktober 2013 20:07

Åhhh, vet inte ens var jag ska börja nånstans? Allt agg, allt jävla hat som bubblar inom mig måste få ventileras!!!     Känner mig stressad och pressad att alltid prestera på topp, minsta snedsteg skulle innebära...ja, vem vet? Det bestäms...

Av Mikaela - 7 oktober 2013 23:46


Ett par kloka ord, en tankeställare för andra så här strax innan midnatt ska nu ta form!   Ibland måste man stanna upp och våga känna efter även om man vet att man inte "borde" göra det! Varför inte det undrar ni säkert, för mig handlar allting o...

Av Mikaela - 18 september 2013 10:48

Hur ska man börja, vad ska man skriva, orden i detta inlägg kommer att vara tomma ord, som ändå tar emot att skriva...   Så svårt, så obegripligt för de allra flesta att ens försöka förstå varför orden skrivs. För mig handlar det om att skriva av...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards