Alla inlägg under november 2010

Av Mikaela - 13 november 2010 16:36

Nu har jag varit duktigt och


effektiv hela dagen,så nu kanske


jag kan tillåta mig själv att


slappna av.












Har som sagt hunnit med en hel del idag,bland annat så har jag handlat,lagat mat,planerat en massa saker Från förberedelser till jobb till matinköp & den efterlängtade turen till Trollhättan^^










Förövrigt så lagade jag otroligt god husmanskost till middag idag.

Saftiga pannbiffar med potatis,morötter,gelé & rödvin-svartvinbärsgelé-brunsås.


I Love!











Just nu försöker hela familjen bara att smälta maten,Lovely ligger till och med och vilar,medans jag ska dricka kaffe för att inte somna & Isadora springer som vanligt runt som en galning och sjunger.

Hon fick en mini-glass efter maten också eftersom hon åt så duktigt^^











Var lite små kul att handla på Ica idag,eftersom att dom hade HALVA PRISET på ALLT!!!!

Köpte bland annat massa glass,potatis,bröd,tandkräm,rotfrukter,chips,dipp,


grönsaker,flaskborste m.m

Allt för ca 80 kronor,skulle nästan ha kostat 200 om det inte var "rea",tycker att dom kan rea ut maten typ en gång i veckan.

Inte bara för att dom ska flytta till en ny större lokal^^








Nu ska jag dricka lite mera kaffe och titta på lite fler fina julklappar i tidningar & på nätet.












Sen blir det Mys hemma hos mamma ikväll tills imorn med Isadora       




  















Av Mikaela - 13 november 2010 12:34

Liiiiiten fisk en oväntad storsäljare!







  







Haha,vad sött,prefekt middag till lilla Roxie (katten) ju,och EXTREMT billigt!


50 öre!

Av Mikaela - 13 november 2010 11:40

God förmiddag allihopa,nu eller igår var jag klar med min första arbetsvecka,längtar redan tills på måndag,fast det är ändå lite skönt att ha helg,men det finns ju inget att göra idag,inte vad jag har kommit på iaf.






Jag fick ialla fall bara beröm hela den här veckan som var.Det känns riktigt bra,dom är imponerade hela högen^^


Hoppas att jag får jobba mycket mycket mera för jag trivs så himla bra och alla är så trevliga och snälla och lätta att prata med!







Det här är nog inte den sista gången dom ringer in mig på längre vik,det är klart,jag vill ju jobba med dom jag jobbar med.



Men "Den enes död den andres bröd som det ju så fint heter" Nu är det ju som tur är ingen som har dött det var inte så jag menade men det är nog det bästa citatet jag kan komma på just nu.





Av Mikaela - 11 november 2010 08:54

Ljummen mat ett minne blott – med ny kartong




Trött på kall hämtpizza?

Räddningen kan vara här.

Aftonbladet har testat lådan som påstås hålla din pizza varm – hela vägen hem.





  




Den är rund och tillverkad av vit skumplast!









Efter 15 minuter höll den traditionella pizzakartongen en värme på pizzan på 33 grader jämfört med den runda kartongens 39.







– Lådorna är klimatvänliga, ser snyggare ut och tar mindre plats när slängs. Dessutom slipper man vika dem innan de används, säger Tony Haanpää.









Barnpizza

Och Mustafa Yilmaz är imponerad. Fast han kommer hålla sig till sina gamla vanliga kartonger ett tag till.

– Den runda är för liten för mina pizzor. Du ser, vi får precis plats med en barnpizza.







Varför har ingen kommit på detta tidigare?

Det är ju en superbra idé,sparar plats både på matbordet och i papperskorgen.





Men det är ju klart alla pizzabagare har ju olika storlekar på pizzorna,och med en rund kartong måste dom ju baka pizzan så att den precis på millimetern......






Av Mikaela - 10 november 2010 19:26

Nu börjar klockan bli mycket,skulle vara skönt att få en sömn i natt,alltså en sömn som är sammanhängande.



I natt sov jag tex 5 timmar + 1,alltså sex timmar sammanlagt,med några timmar imellan.



Hade ju vart gött med kanske 7-8 timmars sömn i natt.

Men men,klarade jag mig på 3 timmar första tidiga dagen så^^



Det är nästan läskigt hur lätt man får in nya vanor att gå upp tidigt tex.Bara att gå med Isa till dagis och se till att hon är lämnad innan klockan 9 var "jobbigt" förut.Ändå går jag upp klockan 04.00 varje dag utan problem.




Jag undrar verkligen hur det blir till helgen,kommer väl att vakna klockan 6 på morgonen eller nått bara för att man har fått en ny rutin,det brukar ju vara så.



Men det kanske bara är bra då får man ju mer gjort och får ut mer av dagen.Men en liten dag på helgen kan jag gärna få sova ut lite.









Nu ska jag lägga Isadora för natten,sen ska jag ta fram min godispåse igen och titta lite på TV och sen skall även jag snutta kudden.




Av Mikaela - 10 november 2010 18:44

Haha,här kommer lite roliga BORTFÖRKLARINGAR till att inte gå till jobbet....




Den anställda skyllde på det faktum att hans mamma blivit attackerad av en kyckling.







2 Den anställde skyllde på att ett finger fastnat i ett bowlingklot.











3 Hårtransplantation gick fel.









4 Den anställde somnade vid skrivbordet på jobbet, och slog huvudet så illa att han fick en nackskada.










5 En anställd skyllde på att en ko brutit sig in i hennes hem och att hon var tvungen att vänta på försäkringsinspektören.










6   "Foten fastnade i sopnedkastet."











7  En anställd ringde från en bar klockan fem en eftermiddag och sjukanmälde sig för dagen därpå.









8  En anställd skyllde på att han var tvungen att klippa gräset, för att undvika att bli stämd av villaägarnas förening.











9   En anställd skyllde på att hon bränt munnen på pumpapajen under Thanksgivinghelgen.












10   En amerikan var ute på sjön på Lake Erie, fick slut på bensin och blev bogserad av Kustbevakningen till den kanadensiska sidan.

Av Mikaela - 10 november 2010 13:40

Hej hopp bloggen!



Nu har jag snart vart hemma sen en timme tillbaka,Thomas är och hämtar Lill-Hjärtat på dagis och jag tänkte avnjuta lite gött kaffe och gosa med Roxie innan dom kommer tillbaka.





Det gick väldigt snabbt och smidigt idag på jobbet,båda passen,himla kul faktiskt.





Ikväll vill jag faktiskt hitta på nått lite småkul,kanske titta på film men vad finns det att se tro?




Nej,här kan jag inte sitta jag kan ju bli trött av att ta det lugnt och de vill man ju inte riskera när man är pigg & glad!

Av Mikaela - 10 november 2010 09:45

God morgon allihopa!

Eller ja jag har ju vart vaken sen klockan 4 imorse men.





Igår blev det lite galet,jag somnade på soffan klockan 17 ungefär och vaknade vid 22-tiden.Hade jag sett till att få nått mer gjort,hållt i gång ända till klockan 19 eller nått så hade det ju blivit bra.


Men men jag fick sova sammanlagt 6 timmar i natt iaf och jag är jättepigg,plus att jag kan göra det sista senare idag,men det är ändå inte mycket att göra.

 


Jag blev klar nästan 1 timme innan,men som tur är så får jag ju flexa ^^


Jag gjorde både Uppe & halva nere,vilket jag kanske inte hade behövt men men,man vill ju visa vad man går för och visa framfötterna.



Jag har som sagt jättetrevliga arbetskamrater och alltid lär man sig något nytt.Som i dag tex.






Jag ska faktiskt ta mig "friheten" att städa lite här hemma för det är det ju ingen som har gjort medans jag har vart och jobbat sen i Måndags.






Fast så illa är det ju inte men.Hoppas att Thomas kan ta på sina vinterdäck på bilen idag så att vi kan göra nått kul.Får väl se om vi ska åka till Trollhättan nu till helgen        *Hoppas*









Vill åka ut till min mamma idag också men vi får väl se vad vi hinner med.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards