Alla inlägg under november 2010

Av Mikaela - 4 november 2010 11:23

Hittade även bilder på syrrans dator igår ifrån Isadoras 2-årskalas!




Här kommer några utav dom!






          












 





Presenter från oss,Anna & sin farmor! Det fylldes på under tiden vill jag lova!^^

   







     '






    






Av Mikaela - 4 november 2010 11:09

Fan vad underbart solen lyser och jag börjar jobba redan på måndag klockan 11.Kommer att bli jättekul!




Igår var vi mycket riktigt ute hos mamma och syrran och vi fick med oss Myran hem,hon sköter sig exemplariskt,trots Roxie & en uppspeedad Isadora i hälarna.




Jag tog även mig ut i kylan igår och fotograferade lite med min "superbraiga" mobilkamera på 5 megapixel hahaha.





Här kommer lite bilder iaf.



  




Svamp,kotte & ett rönnbär!





 




Stenar & Smultronblad


    







Inomhus!





  





  





  










  





Ska nog ut med lilla familjen och Myran och ta en skön skogspromenad idag för solen lyser ju,och Isadora har ju då möjlighet att springa fritt,istället för att sitta barnvagnen hela tiden.




Då ska jag försöka te lite fler bilder!!!

Av Mikaela - 3 november 2010 13:38

Vilken underbar dag det är idag!


Jag gick upp vid 8-tiden med Isadora som fortfarande låg och sov hehe,klädde på henne och packade väskan klar för att ta oss till dagis.





Sen vid halv 11 så gick jag till jobbet och gick igenom vad jag ska göra i kanske TRE veckor framöver,kommer bli skitkul! Sen får vi se om det blir något mer,men det är mycket möjligt^^




Sen när jag kom hem där ifrån så kom mamma och vi skulle tydligen gå och äta hos mormor & morfar fast innan gjorde vi lite ärenden i Vara.

Blev som vanligt mätt & belåten efter att ha ätit hemma hos mormor,höll nästan på att spy.




Nu är det snart dax att gå och hämta Hjärtat på dagis,ska lämna in ett papper också till Folktandvården,skulle ha gjort de i morse men det va ju fan ingen där men men.



Har försökt att hjälpa Thomas med att kolla jobb och lite grejer med.

Ska fixa med hans CV sen och hjälpa honom med Personliga Brev och grejer^^




Annars vet jag inte vad som händer,tänkte ju ta en skön skogspromenix med Isadora men jag tror att det får vänta tills imorn eller på fredag,den fina solen försvann ju.

Inget kul att ta foton när det inte är rätt ljus.





Vem vet vi kanske åker hem till mamma en sväng sen när Isadora har kommit hem från dagis och hon har ätit av mormors goda köttbullar med potatis & sås^^





Puss & kram på hela världen!


Av Mikaela - 2 november 2010 22:11

Sådär ja,då var man som vanligt pigg när det snart är dax att sova!



Imorn vill jag åka ut och ta en skön skogspromenad med Isadora,får hoppas att det är bra väder,annars får jag vänta tills på torsdag eller fredag för då vet jag iaf att det kommer att bli fint väder,då är det ju perfekt att fotografera menar jag^^




Sitter och tittar på det vi "gjorde" i Trollhättan igår,det blir nog bra det här =)





Nu blir det nog lite Tre Kronor som sagt!

Av Mikaela - 2 november 2010 20:31

Nej det här duger inte,får ta och gå iväg till Ica och köpa cigg och julmust!

Sen är det bara att lägga sig i soffan och njuta av fler underbara avsnitt av Tre Kronor!





Imorn är det dax för Isadora att gå till dagis,hon har inte vart där på nästan två veckor,men det är ju så,ungarna blir/är jämt sjuka.

Så jag ska ta en förhoppningsvis skön morgonpromenad vid strax innan nio till dagis imorn och på vägen hem ska jag lämna in papper på Folktandvården.



Sen nån gång senare under dagen ska jag få mer info om jobbet som börjar på måndag,ska bli jättekul =)




Ching ching!

Av Mikaela - 2 november 2010 18:38

Jahapp,nu är maten lagad,uppäten (Isadora bokstavligen rensade och slickade tallriken ren) och även disken är diskad,gött!!




Vi åt en utav Isadoras absoluta favorit,kryddstark korvstroganoff med ris & morötter.



På tal om mat så kommer här nästa veckas Matsedel:



Måndag:  Mini Julbord


  





Tisadag:    Också Mini Julbord!





  




Onsdag: Potatisgratäng med skinka & broccoli




  




Torsdag:    Busenkel Broccoli-soppa,(blev inte det förra veckan)


  



Fredag:     


  





Lördag:      Pannbiff med potatis & lök m.m





  







Söndag:     Potatis & löksoppa i ugn






  

Av Mikaela - 1 november 2010 20:13

Fan (ursäkta språket) vad jag blev sugen på Julbord! 




                         Tänk er själva:         



Julmust

Julskinka

Köttbullar

Prinskorvar

Sill i massor med olika smaker

Gravad lax

Kallrökt lax

Varmrökt lax

Pocherad lax

Hovmästarsås

Potatis

Rödbetssallad

Massa goda ostar

Kex & bröd

Brysselkål

Janssons Frestelse

Pepparkakor

Lussekatter

Knäck

Glögg med russin och mandlar

m.m



Plus den obligatoriska Paradis-asken med choklad på julafton såklart!




Ja,listan kan göras lång!





Nu får det allt snart bli jul,jag till och med längtar tills man blir trött på att äta en massa go julmat.

Av Mikaela - 1 november 2010 19:21

Jag tror aldrig att jag har varit såhär trött i hela mitt liv,men man kan ju inte gå och lägga sig än.







Idag var iaf jag,Lovely,Isadora,syrran och mamma i Trollhättan och Överby!




Fick ett par fina nya vinterstövlar med häftiga dragkedjor i bak,en mössa,halsduk,ljus,advents-grejs till ljus och nya gardinknoppar.





Vi tre i familjen käkade en massa tacos,och så gjorde vi en sak till^^


Synd bara att en del butiksbiträden är en aning bakom flötet,tog ju hundra år men men,nu är det gjort iaf^^




Thomas lämnade in sin gamla ring också,för i Vara har dom ju aldrig öppet,är väl bra om man kan få några hundralappar för nått som bara ligger och skräpar,

och så blir jag nöjd såklart hahaha.








Isadora har varit på ett uselt humör nästan hela dagen,enda tills vi skulle åka hem,då när alla andra va dötrötta då blev hon pigg & glad!




Jag vet inte om jag borde men jag är sugen på kaffe,men det börjar bli sent,en dag full med shopping och jag klev upp ur sängen klockan 7,pigg som en lärka,önskar att jag hade lite utav den energin nu.




Får väl se om jag har energi till att gå ner för alla trappor och ta cykeln bort till Ica och köpa lite dricka & chips.



Vi kanske ska titta på film sen,"Vampyrer Suger" hehe,tror förvisso att filmen gör samma sak,nämligen suger,det va länge sen jag såg en riktigt bra komedi,hehehe.

Men jag vet inte än

Blir väl till att titta lite på TV och sen Tre Kronor såklart.(Det vet jag garanterat iaf)

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards