Direktlänk till inlägg 20 mars 2013

Jag må vara blond, och tydligen är jag helt dum i huvudet som inte fattar...

Av Mikaela - 20 mars 2013 10:58

Ja, hej och hå, här lär ni få förbereda er på en irriterad Mikaela som just nu ser ut som ett stort jäkla frågetecken!

 

Det kanske finns någon som vill låna ut sina ögon och tolka dessa bilder från de brev jag har fått som kan få mig att förstå vad jag har gjort för fel? Vore väldigt snällt!

 

 

Jag tar det från början så att ni hänger med lite på vad det är som förundrar mig.

 

I början av detta år (2013) så fick jag ett brev på posten från Csn, so far so good, där det stod att jag skulle börja betala tillbaka på mitt lån från Csn, där har jag inga invändningar, MEN, i detta brev stod följande:

 

 

 

 

 

Det är betalningsdatumet jag syftar på, är det fler än jag som tolkar det som att jag ska betala summan senast den 29:e november 2013??

 

 

Det slutar inte där, fick sen ett till brev där csn tydligen hade ändrat sig, brevet ser ut så här:

 

 

 

 

Okay, sista augusti ville de visst ändra det till...Om ni trodde att det slutar dät har ni fel! För idag fick jag detta brev!

 

 

 

Är det roligt att ändra betalningsdatumet hela tiden eller?

 

Fick en betalningspåminnelse att jag inte har betalat den första summan som skulle vara betald 2013-02-28 (har aldrig fått nått brev eller nått på deras hemsida om det)

 

 

Så jag ringde upp Csn nyss och väntade i ca 30-40 minuter eftersom jag ville uppge ändrad inkomst, men nej nej och åter nej, då var jag tvungen att fylla i en blankett, jag kan ju tycka att jag istället kunde ha fått uppge min inkomst direkt, okay jag förstår att man inte kan göra så egentligen eftersom folk kan fuska och uppge en inkomst som inte stämmer men va fan!

 

 

 

Såhär känner jag just nu:

 

 

 

 

 

Okay, det är omoget men jag tycker att jag har rätt till att vara irriterad just nu!

 
 
Annie

Annie

20 mars 2013 12:40

Men vad konstigt .. dem verkar ändra sig hela tiden, vad dåligt !
Jag är oxå blond och fattar det på samma sätt som du .. ;-)
Tycker du har all rätt att va irriterad, det skulle jag med vara !

Mvh/

http://cupcakes-ochannat

 
Ingen bild

Msz.bloggplatsen.se

20 mars 2013 16:34

Ja tack, jag svarar också på din då :)
Ja jag tycker också att det är mycket märkligt och jag har frågat min läkare om utredning men han tycker inte att det behövs? Jag funderar på att byta tillbaka till den första läkaren som jag hade och fråga henne istället. Läkaren som jag har nu tycker att mitt beteende och hur jag är beror på min barndom.

Ja det tar ju väldigt lång tid för att få diagnoser. För min expojkvän så tog det 23 år innan han fick sin adhd diagnos trots att han gått på flera utredningar och man kunde se att han hade adhd väldigt klart och tydligt!

Om din mamma och mormor även har den sjukdomen så är det nog ganska stor risk att du också har det. Jag tycker bara att det skulle kännas skönt att veta om man har en diagnos för då har man lättare att förstå sig själv och inte bara gå omkring och känna att man är helt koko och knäpp som är på det här viset.

Jag har som ingen att prata om det med riktigt så det är lite jobbigt..

Hoppas att du har en fin dag! :)

 
Mikaela

Mikaela

20 mars 2013 22:13

Annie: Jag kan tyvärr inte komma in på din blogg, det står att sidan inte finns :( Så jag får svara här istället, ja jag fattar inget, men kärringen jag pratade med som jobbade på Csns kundservice lovade att hon skulle skicka en blankett som jag skulle få imorgon om ändrad inkomst, jag blir så jäkla trött!

http://mylovelyheartisadora.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikaela - 8 januari 2014 17:59

God afton på er alla! Här var det ett tag sedan man kladdade ner något..det har väl helt enkelt inte funnits nån tid över att kunna sätta sig ner & reflektera, kunna skriva av sig, det är svårt när allting i ens liv har gått i 320 km i timmen den sen...

Av Mikaela - 27 november 2013 17:51

God kväll på er!   Här var det ett bra tag sedan man kladdade ned nått inlägg, kanske för att jag helt enkelt inte har haft nån tid över, det i kombination med noll energi för jag är konstant trött & lite smådeppig men det får väl gå!   Jag t...

Av Mikaela - 28 oktober 2013 20:07

Åhhh, vet inte ens var jag ska börja nånstans? Allt agg, allt jävla hat som bubblar inom mig måste få ventileras!!!     Känner mig stressad och pressad att alltid prestera på topp, minsta snedsteg skulle innebära...ja, vem vet? Det bestäms...

Av Mikaela - 7 oktober 2013 23:46


Ett par kloka ord, en tankeställare för andra så här strax innan midnatt ska nu ta form!   Ibland måste man stanna upp och våga känna efter även om man vet att man inte "borde" göra det! Varför inte det undrar ni säkert, för mig handlar allting o...

Av Mikaela - 18 september 2013 10:48

Hur ska man börja, vad ska man skriva, orden i detta inlägg kommer att vara tomma ord, som ändå tar emot att skriva...   Så svårt, så obegripligt för de allra flesta att ens försöka förstå varför orden skrivs. För mig handlar det om att skriva av...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards