Direktlänk till inlägg 24 mars 2013

Varför bloggar jag egentligen??

Av Mikaela - 24 mars 2013 09:34

God förmiddag på er alla!

 

 

Solen skiner så gött idag så jag tror att jag ska ta mig en lite längre promenad med vovvarna och Isadora idag, om mina knän vill såklart, det kan ofta göra väldigt väldigt ont i mina knän om det är lite lite kyligt ute, det är jättejobbigt, precis som om man vore 90+ och behöver rullator och knäskydd likt en hockeyspelare för att skydda lite!

 

 

Nog om klagandet för en stund, (jippi tänker ni säkert). Jag tänkte berätta lite om varför jag har en blogg, eller delvis i alla fall.

Den senaste tiden har det varit för att kunna skriva av sig och rensa ut mycket av alla jobbiga tankar, jag är som min egen samtalsterapeut fast jag skriver istället. Istället för att gå till en psykolog som jag med största sannolikhet ändå inte känner något förtroende för (det var länge sedan jag kände det och att personen ifråga faktiskt förstod, tror att det var den psykolog jag hade när pappa fortfarande levde och var sjuk, han dog 2004   )

 

 

Det är alltså inte för att få en massa bekräftelse, kommentarer och så vidare även om det är kul att veta att någon läser och har åsikter om det jag skriver. Sedan handlar det mycket om att visa människor att en person med psykiska problem kan ha flera sidor, det är inte bara negativt, hade det bara varit det hade jag slutat blogga för länge sedan. Har snart haft denna blogg i 3 hela år, bloggade via en annan sida innan, det är ganska intressant att se hur man har utvecklats under åren på alla plan.

 

 

OBS: Vill väldigt gärna ha kontakt med fler människor som inte mår så bra, spelar ingen som helst roll vad ni har för problematik!

 

Kram på er alla & försök att njuta av den goa vårsolen!

 
 
jennie

jennie

24 mars 2013 13:15

ja visst är det kul när folk har respons på inläggen men som du säger man skrivere mycket för att det är skönt att skriva av sig och sen kan man ju gå tillbaka i framtiden och se vad man hade för sig :)

http://www.jenniesays.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikaela - 8 januari 2014 17:59

God afton på er alla! Här var det ett tag sedan man kladdade ner något..det har väl helt enkelt inte funnits nån tid över att kunna sätta sig ner & reflektera, kunna skriva av sig, det är svårt när allting i ens liv har gått i 320 km i timmen den sen...

Av Mikaela - 27 november 2013 17:51

God kväll på er!   Här var det ett bra tag sedan man kladdade ned nått inlägg, kanske för att jag helt enkelt inte har haft nån tid över, det i kombination med noll energi för jag är konstant trött & lite smådeppig men det får väl gå!   Jag t...

Av Mikaela - 28 oktober 2013 20:07

Åhhh, vet inte ens var jag ska börja nånstans? Allt agg, allt jävla hat som bubblar inom mig måste få ventileras!!!     Känner mig stressad och pressad att alltid prestera på topp, minsta snedsteg skulle innebära...ja, vem vet? Det bestäms...

Av Mikaela - 7 oktober 2013 23:46


Ett par kloka ord, en tankeställare för andra så här strax innan midnatt ska nu ta form!   Ibland måste man stanna upp och våga känna efter även om man vet att man inte "borde" göra det! Varför inte det undrar ni säkert, för mig handlar allting o...

Av Mikaela - 18 september 2013 10:48

Hur ska man börja, vad ska man skriva, orden i detta inlägg kommer att vara tomma ord, som ändå tar emot att skriva...   Så svårt, så obegripligt för de allra flesta att ens försöka förstå varför orden skrivs. För mig handlar det om att skriva av...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards