Alla inlägg under januari 2011

Av Mikaela - 26 januari 2011 09:36

God förmiddag på er allihopa!



Idag är det en riktig plugg-dag som gäller för min del även om det mesta är klart

det ska bara renskrivas och filas till lite så det är väl mina planer för dagen +

att jag ska förbi skolan en sväng för jag ska (måste) lägga till ännu en kurs men det ska bara bli kul,

svårt bara att få tiden att räcka till.

-Speciellt när man har barn kan det vara svårt att få en lugn stund för att kunna läsa m.m



 



Men ingenting är väl omöjligt egentligen!!

Det handlar nog mest om att prioritera & Ta sig tid och plugga så fort man får chansen.

Men jag kan ju inte förneka att den här förjävliga lumbago-ischiasen ger mig nån speciellt extra motivation till att plugga men det är bara att ta tjuren vid hornen & köra på =) 

Av Mikaela - 25 januari 2011 22:30

Nu skulle jag vilja försöka att somna till Grannfejden på Tv3,

haha riktigt sorgligt hur mycket tv jag har tittat på ikväll.


Men det blir nog ingen skön nattsömn för min del för mitt lilla busfrö har inga som helst planer på att sova....




Får göra det bästa av situationen och trötta ut henne och bära henne fram och tillbaka till sängen,

men man ska väl vara glad för att man är van vid det ändå på nått sätt.

Tänk tiden Innan man hade barn haha vad pigg man var & vad 'lätt' det var att bara få sova när man ville på kvällarna..... :)



Haha det känns som en dröm,

att få sova skönt & va utvilad ibland

men det är ju bara så det är^^

Av Mikaela - 25 januari 2011 21:12

Okay från att ha sett ett fruktansvärt känslosamt program,

direkt hämtat ur verkliga livet,

'Sofias änglar'   Vilken otroligt Underbar Härlig Familj i det första avsnittet, jag vet inte hur många tårar jag fällde så hemskt att se andra gå igenom en sån tragedi.


-Till att fortsätta titta på Kanal 5 & se 'Den Hemlige Miljonären'!

& gosa med min Älskade lilla sötnos Isadora.


  



Det är intressant att se hur människor anpassar sig i olika situationer,

det här är nog också minst lika sevärt när man får ännu mer inblick i olika människors livsöden,

vad det än beror på så tycker jag att man i alla fall ska ge alla människor en chans & försöka vara mer förstående mot varandra generellt,

inte för att man kan tycka om alla men som sagt generellt tills det är bevisat att dom har bevisat att dom är 'värda' det (och det bestämmer man ju själv hur mycket energi & tid man vill lägga ner på andra människor,privat & i det stora hela)

Av Mikaela - 25 januari 2011 20:21

Sofias Änglar på Kanal 5!!!



  




Vilken fantastiskt bra programidé!!!

Att hjälpa människor som har drabbats av svåra tragedier att färdigställa ett fungerande & trivsamt Hem!

Nästan precis som Extreme Make Over-Home Edition,

eller vad det heter i USA,

men det här känns bara mer sårbart och äkta på något oförklarligt sätt.

Det kan ju även vara så att jag är EXTRA Berörd just för att det första avsnittet handlar om en familj som precis som våran familj har en Pappa som drabbats av Obotlig Cancer!!!Känner igen så otroligt mycket men samtidigt är det nog mitt hjärta och sympati & empati för Andra människor,

som jag kanske har fått Just för att jag har sett mer eller mindre ALLT när det kommer till cancer.


Ingen ska behöva drabbas av den förjävliga sjukdomen hjärntumör eller överhuvudtaget någon typ av elakartad tumör eller cancer heller för den delen!!



Pappan i avsnitten är precis som min Pappa,

en riktig fighter som Älskar sin Familj över allt annat i Hela Världen  & inget kan stoppa dom för dom är så levnadsglada & underbara.

 Det enda dom vill är att få leva med alla sina nära och kära & att alltid få finnas där fast dom vet att det inte kommer att bli så.



Varför är det bara de Bästa som dör För Unga & För Tidigt?


Livet är orättvist!!   

Av Mikaela - 25 januari 2011 10:59



Saknar tiden när Isadora var en liten Bebis,

man känner bebis-suget efter ett syskon men det får allt vänta några år till.



Får minnas tillbaka och se på Alla kort & videoklipp från när hon var liten istället,

jag förstår inte hur tiden kan ha gått så snabbt,

min lilla lilla Isadora       




Bjuder i alla fall på ett klipp med Mig Isadora & Frida-Isadoras älskade Gudmor från när Isa var ca 4-5 månader,

min lilla Gos-Plutta ^^


 Skrattattack med Världens Bästa gudmor Frida i Mammas knä-2009  

Av Mikaela - 25 januari 2011 00:25

Adele älskar soffor...

... som snacks

Under sin livstid har 30-åriga Adele ätit sju soffor och två stolar.

Men det har sitt pris - förstoppning.

– Jag älskar soffor, säger Adele från Florida.



  

– Jag gillar framförallt det mörka på gult skumgummi. Det mörka är det mest smak i, säger hon i ett inslag i den amerikanska tv-showen Mina märkliga ovanor.

Under sin livstid har hon ätit runt 7 soffor och 2 stolar.




Läs mer och se fler bilder här:http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8459106.ab

Av Mikaela - 24 januari 2011 22:34

(Fotot är taget i dag innan jag gick till skolan 24/1-2011)





Nu är det fan dax att kontakta en Dietist,
jag är så jävla trött på det här och min ork och koncentration börjar bli som bortblåst.
Jag vill verkligen inget annat än att Gå UPP i vikt och nog för att jag alltid har varit smal men när man hela tiden gör det man ska och äter det man borde för att gå upp i vikt (lever med eller mindre under 'gå-upp-i-vikt'-diet naturligt en massa fett och frukter,grönsaker m.m Alltid överdrivet med grädde i varenda rätt där det kanske bara behövs lite grädde till exempel.
Jag har nästan aldrig ätit nyttigt utan att samtidigt ha ätit onyttigheten.
Jag har alltid varit en riktig godisråtta & chips och dipp är otroligt vanligt helgmys-tilltugg för mig.

Nu är det fan dax att kontakta en Dietist,

jag är så jävla trött på det här och min ork och koncentration börjar bli som bortblåst.




Jag vill verkligen inget annat än att Gå UPP i vikt och nog för att jag alltid har varit smal men när man hela tiden gör det man ska och äter det man borde för att gå upp i vikt (lever med eller mindre under 'gå-upp-i-vikt'-diet naturligt en massa fett och frukter,grönsaker m.m Alltid överdrivet med grädde i varenda rätt där det kanske bara behövs lite grädde till exempel.Jag har nästan aldrig ätit nyttigt utan att samtidigt ha ätit onyttigheten.Jag har alltid varit en riktig godisråtta & chips och dipp är otroligt vanligt helgmys-tilltugg för mig.




Äter alltid mat som är rikligt med fett i,

skulle aldrig sätta mig och äta och plåga mig igenom en tråkig sallad.

Nej grädde,feta såser,dressingar,olika röror,en massa smör(på smörgås tex),feta fiskar,grönsaker i mängder,börjar varje dag med yoghurt & en massa musli.

Bullar,kakor,bakelser m.m äts det ganska flitigt av.

Kan äta hur mycket godis som helst,direkt efter maten trots att jag kan vara proppmätt för att jag inte orkar äta mer mat,men godis får tydligen plats.




Folk säger ofta att dom vill 'byta' med mig och vill vara lika smala som jag är,

medans jag säger tvärt om.

-Det är INTE kul eller hälsosamt att väga så liiiiite som jag gör,

ingen kan tro att jag verkligen väger så lite som jag gör-

Men mycket är stressrelaterat,

jag har alltid tusen saker att göra och så länge jag själv Vet att det är ett problem är jag glad.

Jag skulle aldrig förlåta mig själv tror jag om lät det gå ännu längre.



Jag hoppar Inte över några måltider,

visst jag skulle kunna bli bättre på att äta frukt mer ofta,

men det är ju inte alltid man har tillgång till det heller.


Men jag mår dåligt över att jag har tappat så mycket muskler,

och jag vet precis varför ,

precis som jag vet varför jag inte går upp i vikt.

Det är den totala stressen jag 'måste' känna mer eller mindre hela tiden för annars vet jag att allt skulle falla ihop,

om inte JAG skulle hålla koll på allt vem skulle då göra det?



Nu ska det inte bli någon uppsats jag ska skriva här och jag har nog inte ens fått med hälften av det jag ville ha sagt eller vet men det är så känsligt.



Men jag mår BRA utöver allt med vikten.

Men som sagt min ork & mina muskler är verkligen borta,

tur att man har ett jävlaranamma i sig,

som jag också har STOR nytta av när jag ska gå upp MINST 10 kilo,

det kommer bli tufft och mina tänder kommer väl att ta stryk om nått eftersom jag måste äta mer eller mindre HELA tiden.

Vilket jag ändå tycker att jag gör,

jag skulle aldrig få tanken på att strunta i att äta,

ej heller gå och lägga mig hungrig.



Men jävlar i mig vad det ska bli ändring när jag kommer tillbaka på jobbet.

Jag saknar dom musklerna och den orken jag hade innan allt blev 'upp och ner' där,

men som sagt nu ska det snart bli ändringar på den fronten med,

jag ger aldrig upp oavsett vad för jag vet ingen har rätt att trycka ner eller sätta sig på mig,

och tror nån det så misstar dom sig rejält^^


Av Mikaela - 24 januari 2011 19:54

  



Världens sötaste lilla dotter Isadora är jättestolt varje gång hon ska ta på sig kläder och visar mamma & pappa att hon 'kan själv' ^^



Min Lilla Älsklings-Snutta

      Obeskrivlig Villkorslös Evig KÄRLEK       


Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17 18 19
20
21
22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards