Alla inlägg under januari 2011

Av Mikaela - 24 januari 2011 12:52

  

-Bilden tagen Sommaren 2010......  


Jag Längtar tillbaka till SOMMAREN & VÄRMEN !!!!



Men först kan det allt bli Vår på riktigt,mera fågelsång (hörde & såg dom första fåglarna i Lördags & nästan all snö är borta!!! nu med,helt helt underbart om jag får säga det själv)


Funderar på att ta in lite utav vårens härliga blommor i lägenheten,

med andra ord åka till närmaste blomster-affär och köpa lite färgglada tulpaner eller något liknande.


 
Det dröjer nog tyvärr ytterliggare någon vecka innan man kan ta med dottern ut i det gröna och plocka en liten samling med vårblommor direkt från naturen.......



  




  


Älskar alla lila blommor!!!


  






  





Nu får tiden gå lite snabbare så att man kan ta varma härliga Vårpromenader med min Älskade lilla dotter ute på landet hos min mamma!



(Är lite trött att bo inne i en tråkig småstad med en massa bilar och annat oväsen & kaos)

Av Mikaela - 23 januari 2011 23:28

Har haft en jättemysig och trevlig dag ute på landet hos min mamma med min dotter,

mycket givande och med mycket glädje och nytänkande.

Något som resulterat i en hel del funderingar för min egen del och jag vet ju att man inte ska tänka en massa,

speciellt inte såhär dags på dygnet,

men som den nattmänniska jag är kan jag ha väldigt svårt för att låta bli.



Vad kommer hända med mig nu?

Kommer jag att kunna gå tillbaka och jobba och i så fall hur länge kommer jag att orka,

utan att pressa och förstöra min kropp ännu mer på grund av just jobbet?


Kommer jag vara tvungen att inse att en utav mina framtidsplaner inom yrkeslivet kanske är sumpade för all framtid.....?

Är det verkligen rätt så som jag har tänkt,

skulle jag klara av det när allt kommer omkring?

Ingenting är ju ändå vad det borde vara när det kommer till just det yrket längre.....Det är bara sorgligt egentligen



Nu låter jag fruktansvärt negativ men jag tror inte att jag skulle klara av det ändå,

jag kan INTE gå oberörd ur saker och ting,

därför kan jag nog heller inte vara som en robot och inte ta hänsyn till individen i sig.


Nej fy fan det kan inte vara rätt,

jag måste hitta en HEL Plan B,

inte en fjärdedel eller en halv utan en hel.

Och ja jag är ung men jag vill gärna veta nu men tiden får väl utvisa vad det blir.



Mår fan inte bra av att ha såhär ont heller,

det är nog just därför jag låter så lidande när jag skriver.


Men det är bara att bita ihop och ta en STARK värktablett efter att jag har duschat sen är det dags för Sängen för imorn är det skola,

något som jag redan hunnit sakna efter allt det som har hänt sen i Fredags....







Av Mikaela - 23 januari 2011 13:22

Dom här stackarna har verkligen fått nog,

även om det är flera klassiska klipp så är det mycket underhållande.

Det kan nog lätta upp stämningen lite & Skrattattackerna är svåra att stå emot när man ser det här klippet från Aftonbladets Web-tv^^



Enjoy!


Av Mikaela - 23 januari 2011 11:16

  

Jag har aldrig tyckt om semlor,

aldrig någonsin jag har alltid tyckt att det är omöjligt att förstå dom som gillar semlor och som köper hem en ny semla var och varannan dag när det är semel.säsong!^^




Men nu har JAG blivit galen i dessa bullar jag med,

dock inte med mandelmassa i,

det kommer jag nog aldrig att kunna lära mig att äta tror jag.

Men med VANILJ!!!!




Fick min första 'Jag-måste-ha-en-semla'-attack i Torsdags då jag hade som allra mest ont och låg och vilade i sängen,jag trodde att jag skulle gå under om jag inte fick en semla.

Men det gjorde jag inte och nån semla fick jag inte heller jag fick nöja mig med en torr äcklig köpekanelbulle och då tappade jag suget efter sött överhuvudtaget och mådde snarare pyton efter att ha ätit den.




Bara den här veckan har jag ätit 3 stycken semlor men jag tycker att jag får äta hur mycket semlor jag vill,om inte annat behöver jag det för att kunna nå min ideal-vikt(!!!)



Hihi jag & Bert Karlsson har en gemensam nämnare och det är helt okay för mig! ^^




Av Mikaela - 22 januari 2011 23:48

Nu ska jag och min älskade sambo mysa ner oss i soffan & se en skräckfilm,jag älskar verkligen Psykologiska Thrillers där det gäller att ha huvudet på skaft och jag kan mer eller mindre alltid förutse vad som ska hända,om det är något positivt eller om jag ska betrakta mig som en sjuk galning låter jag vara osagt.




Men att rota i folks hjärnor & försöka förstå sättet andra människor tänker tycker jag är Mycket intressant och lärorikt.Även om det bara är en Film^^



För säkerhetsskull kommer jag att ha en filt i knäet så jag kan 'blunda' dubbelt så mycket när/om det blir läskigt,

informationen som fanns om filmen 'Die' som vi ska se var knapphändig,

minst sagt men det gör det ju bara Mer spännande att se filmen när man inte vet nått om den förutom att är karaktärerna extremt självdestruktiva !



Puss & kram till alla läsare hoppas att ni också får en mysig med någon ni tycker om! 

Av Mikaela - 22 januari 2011 21:15

  





Fick en tid hos en mycket rar och förstående läkare igår som gjorde en undersökning på mig.

Eftersom jag mer eller mindre hade befarat att det var så kallad 'Falsk Ischias' och hade läst mycket om det innan så blev det lätt att ställa en diagnos,

det ÄR Lumbago-Ischias,en kombination av rygg-och bensmärta som behandlas med hjälp av smärtstillande tabletter,

i mitt och Många andras fall Diclofenac.

  



Jag ska även ta kontakt med en sjukgymnast och i värsta fall en Kiropraktor,jag kommer att bokstavligt talat DÖ om jag måste låta en kiropraktor 'fixa till' min rygg,milt uttryckt.



Men det var inte så svårt att räkna ut att det var ungefär det här svaret jag skulle få av den helt Underbara läkaren jag hade,

med tanke på den svåra trafikolyckan jag var med om när jag var bara några år gammal.

-Det var en större modell av en skåpbil som körde rakt in i sidan av våran bil,

på just den sidan satt jag och min då 1-åriga Syster,

min älskade Pappa & klarade sig med blåmärken och drog inte på sig några skador,inte heller min syster.





   


Men jag och Mamma skadades svårt!

(Jag satt i baksätet av bilden och jag ska vara glad att jag lever idag av bilden att döma)



Jag slogs medvetslös och låg i det tillståndet i ca 2 veckors tid,

fick en stor spricka i bäckenet och fick lära mig att gå igen (bland annat då.)

På grund av olyckan,som jag ALDRIG tidigare har haft några men av i mitt vuxna liv eller behövt ta hänsyn till överhuvudtaget så har jag idag ca 1 centimeters skillnad på mitt ena ben (det vänstra) jämfört med mitt högra ben.




Det är alltså den här skadan som jag inte har något minne av alls såklart efter som jag var medvetslös + ett Mycket tungt och slitsamt arbete som jag nu har fått Lumbago-Ischias!


& blivit sjukskriven i alla fall i två veckor från jobbet,

och det känns ju inte så jävla kul,

att vara snart 22 år och fått en sån här diagnos bara för att man jobbar.



Läkaren som sjukskrev mig (hans förslag,inget jag önskade) var som sagt helt underbar,det var den mest förstående och snällaste läkare jag någonsin mött,han verkligen levde för sitt yrke,

och han gillade nog mig på det sättet att jag var så införstådd med mina problem jag har fått via jobbet och att jag måste ta det lugnt och ha ett mer 'lätt' yrke. m.m,han var i alla fall ett ideal för Hur jag tycker att en riktigt bra läkare ska vara!

Av Mikaela - 22 januari 2011 16:05

  


Mamma + Dotter



Behövs det sägas mer....?          

Av Mikaela - 22 januari 2011 15:12

Slå på Tv4+ för att se reprisen på den känslofyllda och otroliga resan för 'Big Brother'-kändisen Jade och följ hennes KAMP mot CANCERN!!!



 



Få en riktig tankeställare och,

var tacksam för det Du har och att du lever,

försök se glädjen i det lilla i vardagen.


 Människor som går igenom  någon typ av kris får ofta en inre styrka och orkar gå vidare,

dom ger inte upp HOPPET så lätt!!!



Beundransvärt och samtidigt väldigt jobbigt för Mig,

men jag klarar alltid av att se folk som Aldrig ger vika för något!!!


Även om jag såklart har sett väldigt väldigt mycket av det Jade går igenom,och jag kanske fäller 1 EXTRA TÅR när allt blir så påmint om Min resa Bredvid den SMÄRTSAMMA sjukdomen CANCER!!!!



       PAPPA       

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17 18 19
20
21
22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards