Alla inlägg under oktober 2010

Av Mikaela - 6 oktober 2010 13:49

http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/utrikes/article7908173.ab












OMG!!!!

Av Mikaela - 6 oktober 2010 11:46

Är hemma hos mamma just nu!


Vi har städat undervåningen nu och jag har gjort en lista på vad som saknas till Isas kalas,inte mycket kvar nu.
Har kommit på att jag ska ta den lätta vägen och köpa färdiga tårtbottnar istället för att göra egna.Hade ju blivit lite panik om jag tex skulle bränna dom!





Ska ringa lite samtal när jag kommer hem annars vet jag inte vad som händer,ska hämta Isa på dagis med och skriva ut lite papper,sen är det inget inplanerat.



Betalade räkningarna idag,skönt att det är gjort iaf,är så jobbigt när pengarna aldrig kan komma i tid.Ska ta ut dom sista VAB-pengarna också,sen är det Thomas som får VAB:a i fortsättningen.Fy fan vad dyr den här månaden blev,både med räkningar och grejer till kalaset.



Nu får det vara slut med pengar från FK,det funkar ju ändå inte.



Ikväll börjar Bonde Söker Fru,det ska jag nog titta på,och imorn är det äntligen dax för Lyxfällan,men dom bästa programledarna har ju slutat igen.(Charlie & Mattias) Haha,jag får väl börja titta på Plus istället,eftersom dom ska vara programledare där istället :P




Nu ska jag titta på tv och ta det lugnt med Mamma,Kippy & Myran

=)


Ching ching! 

Av Mikaela - 5 oktober 2010 22:58

Sitter och tittar på Bartenderskolan på trean Ganska kul faktiskt Det hade vart lite kul att va bartender Var ju faktiskt planerat att jag skulle gå en sån kurs men blev inte så för det var inte många platser Hur som helst vad har man gjort idag?Jag och Thomas blev bjuden på mat hemma hos mormor och morfar Jättegott med både massa mat och efterrätt Behöver jag säga att jag i vanlig ordning blev asmätt Himla mysigt var det Fick även med mig en massa presenter till Isadora Och så fick jag låna två gratängformar till kalaset Har även vart duktig och städat idag och diskat lite Hämtade Isa på dagis Var och handlade lite mat och så med Sen kom Anna hit och drack kaffe och vi pratade Sen gick jag och Anna ut på en lång promenad i 2-3 timmar Vi hade lite pauser på vägen med Det var skönt att gå ut lite och prata och rensa skallen Vi ska börja att gyma och simma lite Kan va kul att testa på Det är ju bra träning båda två Har även hittat en kille till Anna hihi Nu ska jag kolla lite mer på tv och äta godis sen blir det kudden och en bok Puss och kram godisbanan. PS Jag har INTE stressat idag :-)

Av Mikaela - 5 oktober 2010 10:48

Seg och mysig morgon!


Har det skönt i mysiga höst-myskläder och dricker kaffe.

Gosar med lilla Smulan som ligger och spinner.

Ska försöka lova mig själv att inte stressa en massa idag,

man hinner väl med saker ändå? 

Eller?

Jag är ju väldigt duktig på att stressa.


Ska ta mig en dusch  snart och sen ta och kolla upp lite roliga fyllningar till Isadoras tårtor,måste ha nått som är ganska syrligt och friskt eftersom sockerpastan smakar bara bara socker!



Saknar min lilla Plutta som är på dagis,men det är väl meningen att man ska "vila" upp sig när man får chansen.

Av Mikaela - 4 oktober 2010 11:35

Jag förstår verkligen varför vi fick en massa betalningspåminnelser när vi hade "delad" ekonomi,när jag betalade mitt och Thomas betalade sitt.




Nu för tiden har ju jag skött allt när det kommer till ekonomin,men den här månaden fick han den stora äran att betala själv.


Då har han alltså tagit en enda räkning ur högen med räkningar,och bara betalat än.Med förklaringen att han vet inte vad som ska betalas(!!!!!)


Jag blir fan galen!

Det som inte är betalt ligger i högen med obetalda räkningar,det som är betalt sitter snyggt och prydligt i pärmar.



Så fort det är dax att ta lite ansvar för ekonomin går det ju åt skogen.




Nej det här duger inte,jag får betala resten av räkningarna och hoppas på att vi inte hamnar hos Kronofogden båda två nu!!!!!!!

Av Mikaela - 3 oktober 2010 23:11

Jag slog in ett paket till Isa förut.....







  




Hihi,vad kan det vara?

Av Mikaela - 3 oktober 2010 21:55

Idag har lilla familjen vart i lidköping och handlat till Isas kalas Nu fattas det bara lite kaffe bröd och tomat Sen kom Peter och vi gick till Em för han skulle köpa en zackosäck Isadora tyckte att det var jättekul att springa omkring där inne Jag köpte mig en liten fin ljusstake Sen skulle vi gå fram och äta Fy fan vad dyrt det var rena skämtet och kaffet man fick efteråt smakade både illa och var kallt Men men Vi var helt dötrötta när vi kom hem Men det blev ingen vila för Thomas för mamma kom och han skulle hjälpa henne med en grej Själv stensomnade jag Blev väl en timmes sömn eller nått Jag känner mig fortfarande inte kry Hade absolut ingen matlust och har ont i magen Den enda som var riktigt hungrig vid kvällsmaten var Isadora Hon åt en fjärdedel av fiskgratängen Bra att hon äter iaf :-) Annars har det inte hänt så mycket idag Har städat lite och slagit in fler presenter till Isa Mamma kom med glädjande besked förut att Kippy är mycket bättre nu Vilken jävla tur Vill inte att hon ska försvinna,hon har ju faktiskt vart med mig halva livet Hoppas vi åker ut till mamma en sväng imorn efter att jag har städat klart och tvättat lite.

Av Mikaela - 3 oktober 2010 10:41

Nu ska jag fortsätta blogga om igår Vi åkte hem till Hult och Sabina Efteråt och fikade och tjöta En grej som var himla rolig var när Sabina lekte med en laserpenna och riktade den mot Isadora och hennes muffins Isadora blev helt skräckslagen och kastade muffinsen i golvet Jag har aldrig sett en snyggare min Haha Efter en dryg timme åkte vi hem till mamma på den snabbaste visiten jag nånsin gjort Sen vidare för att hämta mina och mammas pengar från loppisen Man fick med ett papper om vart kläderna och pengarna gick Det var helt fruktansvärt Det gick till en massa utsatta länder Kände mig dum som inte visste det innan Jag lämnade kvar det som inte blev sålt och senare på kvällen fick jag reda på att dom hade glömt att sätta ut en hel påse som var min på loppisen Men självklart så skänkte jag bort den Det var verkligen fruktansvärt att läsa om Jag fick iaf ihop nästan 300 kronor från loppisen Men hade jag vetat att det hade kommit till dom länderna hade jag skänkt bort allt direkt och inte velat ha nått för det Man borde ju göra som många kändisar gör och åka till tex Ryssland Rumänien och allt vad det nu var och ge bort en massa saker till dom som behöver det bättre Men det har man ju tyvärr inte råd med Det var verkligen hemskt att läsa om en dam som bodde i ett jättelitet skjul där det knäppt fanns plankor som satt ihop som en vägg Och att dom brukar ha långt över 20 minusgrader på vintern Och det är nog många som har det så hemskt Man får ju dåligt samvete för att man själv klagar så mycket Men man är ju bekväm tyvärr

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards