Alla inlägg under oktober 2010

Av Mikaela - 26 oktober 2010 12:35

Vilken underbar dag! Solen både lyser starkt och värmer upp hela lägenheten!




Räkningarna är betalda,och pengar fick man över med,inte illa för att leva på så lite pengar som vi gör^^ Men det blir väl ändring på inkomsterna så småning om,och inte så lite heller^^







Isa-Pluttan,Lovely & Smulan ligger och sover,själv lyssnar jag på go musik och ska plocka lite leksaker och diska tänkte jag.Hämta tvätten och posten med.




Sen åker vi och storhandlar lite i Skara,har redan gjort klart nästa veckas matsedel med,duktig duktig^^





Och vet ni vad mina vänner,snart är det jul och jag börjar redan planera vad jag ska köpa till alla,skönt att slippa tänka på sånt i sista sekunden!!






Nej,nu ska jag börja med disken,lika bra så länge man är på bra humör,leksakerna plockar jag upp på vägen till köket,ibland får man vara smart^^

Av Mikaela - 25 oktober 2010 11:24

Jag har kanske fått goda nyheter!







Det vore som en dröm som går i uppfyllelse!!!!!

Av Mikaela - 24 oktober 2010 19:46

Här kommer Thomas födelsedag i bilder och lite text^^





  







Blommor och kort ifrån mig och Isadora!











  





Fixade lite höstmysigt med filtar och tända doftljus^^








  




Present från mig och Isadora








  







  








  







  




Thomas fick 1 kilo av sitt favoritgodis^^








  






En mössa ifrån oss







Vid 4-tiden kom Thomas syster med familj hit,sen kom min mormor och mamma vid 5,Isadora var jättebusig!




  









  





Från mormor,Isadora fick en stickad kofta av mormor^^





  





Förvånad?^^





  





Thomas fick 

1 döskalletröja 

1 kilo godis

1 mössa

blommor & kort från oss

(Plus sovmorgon) :P

Av oss^^


Av mormor 

En fin kudde

Dofttvål

kort



Av mamma

2 par snygga Björn Borg-kalsonger




  





Efter att gästerna hade vart här så gjorde Thomas maten 






  




=)







Nu blir det film och mys i soffan   

Av Mikaela - 24 oktober 2010 10:45

God förmiddag!




I natt blev det inte mycket sömn alls,somnade väl runt fyra och Isadora vaknade och var jättearg för att jag & Lovely inte var lika pigg som hon är klockan 7 på morgonen.*Jäsp*





Idag fyller Lovely år,27 år närmare bestämt,men det får vi inte prata högt om^^



Jag har frågat honom massor med gånger om det är för att han har åldersnoja eller till och med dödsångest.....Men icke,han tycker bara inte om all uppmärksamhet.Han gillar heller inte när folk har 364 andra dagar att höra av sig på men bara gör det just när han fyller år.





Det kan jag väl förvisso förstår men det är ju kul att folk kommer ihåg en^^






Jag och Isadora ska baka en god kladdkaka sen,för det blir lite gäster framåt eftermiddagen.Eftersom Thomas inte gillar all uppmärksamhet så blir det bara kaffe & kladdkaka med grädde,men det är ju mys det med.




Jag och Isadora ska gå iväg och köpa en sista present snart.Har knappt hunnit med det fast jag vet precis vad han ska få.Han har redan fått en present av oss,en döskalletröja,sen har han två paket kvar att öppna ifrån oss.








Nu ska jag dricka kaffe och försöka gnugga ur 1 kilo grus som det känns att jag har i mina ögon.Jäsp jäsp.....

Av Mikaela - 24 oktober 2010 10:31

God förmiddag!




I natt blev det inte mycket sömn alls,somnade väl runt fyra och Isadora vaknade och var jättearg för att jag & Lovely inte var lika pigg som hon är klockan 7 på morgonen.*Jäsp*





Idag fyller Lovely år,27 år närmare bestämt,men det får vi inte prata högt om^^



Jag har frågat honom massor med gånger om det är för att han har åldersnoja eller till och med dödsångest.....Men icke,han tycker bara inte om all uppmärksamhet.Han gillar heller inte när folk har 364 andra dagar att höra av sig på men bara gör det just när han fyller år.





Det kan jag väl förvisso förstår men det är ju kul att folk kommer ihåg en^^






Jag och Isadora ska baka en god kladdkaka sen,för det blir lite gäster framåt eftermiddagen.Eftersom Thomas inte gillar all uppmärksamhet så blir det bara kaffe & kladdkaka med grädde,men det är ju mys det med.




Jag och Isadora ska gå iväg och köpa en sista present snart.Har knappt hunnit med det fast jag vet precis vad han ska få.Han har redan fått en present av oss,en döskalletröja,sen har han två paket kvar att öppna ifrån oss.








Nu ska jag dricka kaffe och försöka gnugga ur 1 kilo grus som det känns att jag har i mina ögon.Jäsp jäsp.....

Av Mikaela - 24 oktober 2010 00:24

En del människor går verkligen över lik för att nå dit dom vill
















Fy fan!

Av Mikaela - 23 oktober 2010 23:46

Haha,skrattade högt när jag tittade på Robins förut!









Antingen så är jag väldigt trött eller så är detta en klockren parodi på Leif GW Persson!















Av Mikaela - 23 oktober 2010 23:34

Den 5 November blir det Ikea för hela slanten,behöver köpa lite småförvarings-grejer och sen är det klart att det slinker ner en och annan oplanerad sak^^




Har pratat med mamma i ca 40 minuter i mobilen om bland annat Ikea,och suttit och tittat på Ikeas hemsida,det finns verkligen en massa fint.Ska fortsätta kolla mer snart.Är kul nät man kan hjälpa andra med inredning också.Tex mamma eller syrran,som jag faktiskt inspirerade till att göra om sitt rum totalt.Med min expertis och ett inrednings-program på datorn så blev det bra.Även om hon givetvis har valt själv med,men hon är ju inte emot att jag hjälper henne och ger tips!





Ska verkligen försöka att få med mamma också,det vore jättekul!





Hoppas bara att vädret är bra,är det blixthalka,snökaos & trafikstopp kanske vi bortprioriterar det,eller så tar vi och lånar ett flygplan.Haha nej skämt och sido,men det vore kul.





Det är ju alltid kul för mamma också att hitta på nått man inte gör varje dag,slippa all vardagsstress och tråk.Det är ju skönt för vem som helst men mamma behöver verkligen det   







Vad skulle man göra utan sin familj och vänner egentligen?


Det är ju det bästa som finns,iaf för mig,synd bara att Pappa inte är här   



Men jag vet ju att du Alltid finns med mig!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards