Alla inlägg under oktober 2010

Av Mikaela - 22 oktober 2010 14:17


Blev väldigt sugen på att testa Marabou´s vita choklad!




Jag älskar choklad,speciellt vit choklad,men ibland kan det faktiskt bli för mycket av det goda!




  

Av Mikaela - 22 oktober 2010 12:37

Tittade tidigare idag på "Efter tio" med Malou





Hela den här veckan har det handlat om hemlösa och vad dom lever under för fruktansvärda förhållanden.


Varför inte se till så att alla i Sverige har det bra och har tak över huvudet innan man hjälper alla andra utsatta länder runt om i världen?









Om nu Sverige är ett så bra land så ska väl alla ha lika värde?







I "Efter Tio" så pratade dom iaf bland annat om vilka hemska skador dom hemlösa drabbas av när det är vintertid och iskallt ute.




  




Här är tex en bild på ett par köldskadade fötter.Det fanns andra värre bilder också,där tårna har "fräts" ihop,och hela foten bara var som en enda svullnad.Dom hade fått uppsöka läkare,som skulle "återställa" deras skadade händer och fötter så gott det gick.Det är fruktansvärt att någon ska behöva vara med om något sådant.Och att dom hela tiden levde i skräck och misshandel,knivslagsmål och sjukdomar är bara vardag!










In till studion hade dom bjudit in en äldre man som heter Raine,som hade varit hemlös i många många år,han hade skrivit dagbok under hela sitt liv som hemlös och nu släpper han en bok som jag funderar starkt på att köpa!







  



Dom läste ett kort kort stycke ur boken där han beskrev hur hans när och kära som också var hemlösa har dött.Hans flickvän och en nära vän dog i hans armar,bara dryga 20 år gammal.





Raine,liksom många andra hemlösa försörjer sig på att sälja Situation Sthlm.















Sen har jag bara en enda sak till som jag måste skriva........




 





Malou står stolt i studion (dock inte på den här bilden) säger att dom har fått in så mycket bra kläder att skänka till dom hemlösa runt om i Sverige.Hon beskriver att det är flera tunnor med kläder ute i korridorerna osv och visar upp berget,som hon kallar det med kläder i studion.




Min fråga är bara:Va fan gör kläderna kvar i studion? Det är kallt ute och det snöar och blåser kallt på flera ställen i Sverige,UT med kläderna NU!!!!!!

Av Mikaela - 21 oktober 2010 20:35




Jag och Thomas har planerat att gå på bio snart och se Saw i 3D =) Den verkar så jäkla bra ,jag älskar verkligen Saw-filmerna,har sett varenda en,fler gånger.Älskar psykologiskthriller/skräck-filmer.




Det var riktigt länge sedan jag var på bio sist! Men jag vet dock inte om jag vågar se filmen om det är så att man verkligen sugs in i filmen.^^






Av Mikaela - 21 oktober 2010 12:21

Woho det snöar Jag älskar det!







  



Nu kan det bli Jul tack =)

Av Mikaela - 20 oktober 2010 20:05

Oj då jag råkade somna vid halv sex och vaknade kvart i sju Känner att jag är hungrig som satan så jag ska faktiskt tillåta mig själv att lyxa till det med en pizza Det är ju inte så långt att gå menar jag hehe Vet inte vad man ska titta på ikväll Är både Bonde Söker Fru,Arga Snickaren och sen är det Efterlyst,Välkommen äter och Sälj eller släng Blir väl till att hoppa mellan kanalerna Nu ska jag hämta pizzan Puss och kram

Av Mikaela - 20 oktober 2010 15:05

Nu är det ju verkligen höst!








Allt blir lite grått och trist,det blir kallt som satan och alla löv ändrar färg för att sedan falla ner på marken.












Men,jag tycker ändå att alla årstider har sin charm! Som sagt det blåser som fan & är kallt,men då får man göra det bästa av situationen och tända doftljus i hela lägenheten & krypa ner i soffan med en kopp kaffe eller varför inte the

& ta en bok och läsa,eller titta på film.












Ett skönt bad är ju aldrig fel heller,det är bra att vara ute även om det är kallt,det stärker imunförsvaret och är bra för både kropp och själ.

Barn bryr ju sig inte om hur vädret är,dom skulle ju vilja vara ute i snöstorm om det vore så.











Nu den här hösten ska bli annorlunda,jag ska inte sitta och deppa för att det är mörkt och trist!

Av Mikaela - 20 oktober 2010 14:42



Av Mikaela - 18 oktober 2010 22:23




Skulle vilja beställa lite grejer ur Ellos-katalogen med,inför julen,men nja,vi får väl se hur det blir med det......







  




Den här klänningen med bolero skulle vara fina på Isa på julafton!








  



Snygg (Jag menar den grårandiga cardiganen)^^








  






Sjukt snygg klänning som jag vill ha,men kostar för mycket för min ekonomi just nu.....







  



I Like It








  



En billig kappa,antingen i grått eller mörklila,den kan jag faktiskt med att köpa 







  


Gilla!



Lite julklappar till Isadora kanske?Hon ska inte alls få lika många som hon brukar.




  









  



Isa pekade ut dom här två själv,efter att jag hade satt ett kryss och frågetecken bredvid dom ^^








  



Årets pepparkakshus kanske blir Muminhuset,vem vet.





  


Hello Kitty Hamburge-bar.



Nånting av det här får Isadora iaf,och jag "får" väl kappan åtminstående och Thomas får väl cardigan ur katalogen.









Det märker vi väl,ska inte göra som vi brukar i år,blir inget Ullared för mig inför julen (tack gode gud) utan vi åker nog ett par dagar innan julafton till Torp i Uddevalla med mamma & syrran kanske,vi ska dit iaf.Blir smidigt om man tar en HELDAG och köper allt på en och samma gång.Kanske kan småhandla lite men det mesta blir klart på en och samma gång,smidigt!







God natt! 

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards