Direktlänk till inlägg 8 september 2010

F*ck Försäkringskassan

Av Mikaela - 8 september 2010 14:32

Jag tror,eller snarare jag vet att jag är otursförföljd.

Jag har fan otur med allt.

Som i dag tex så ringde jag Fk,i vanlig ordning...

Och skulle kolla om utbetalningen från när jag VAB:ade förra månaden.


Då visar det sig att dom fick in pappret runt den 1 September och att dom fortfarande inte hade påbörjat mitt ärende.

Isadora var sjuk 8 dagar i sträck och efter 8:de dagen skulle man ha ett läkarintyg,men det fick vi ju aldrig.

Dom kan inte ringa/skicka ett brev och informera mig om att det saknas uppgifter?


När Thomas VAB:ade så satte han bara kryss för dagarna Isa var sjuk och så fick han pengarna samma månad.


Men jag skulle tydligen inte få några pengar för dom dagarna jag missat möten och grejer för att jag har vart hemma med sjukt barn!!!

Och så var tydligen pappret felkryssat.


Det står klart och tydligt på pappret att FÖRÄLDERN ska fylla i vilka dagar barnet har varit sjukt och dom dagarna barnet skulle ha vart på DAGIS ska DAGISFRÖKNARNA intyga att hon inte har vart där.


Men enligt satkärringen jag pratade med på FK så skulle föräldrarna inte göra nånting,inget,utan bara ge det till dagis.


Och även fast jag har anmält till Folkuniversitetet att jag har VAB:at och dom har tagit bort min dagsersättning dom dagarna jag inte har kunnat komma dit.

Men dom ska jag tydligen inte få betalt för,för mötena jag ska gå på kan ju inte vara hela dagen!


Men om man är hemma med sjukt barn kan man ju typ inte VAB:a en fjärdedel av en dag och sen söka jobb och gå på möten resten,

om inte den andra föräldern också VAB:ar vill säga.


Och så frågade den efterblivna kärringen på Fk vart min dotter är när jag är på möten och Isa är sjuk.Då förklarade jag för henne att när Isa är sjuk så VAB:ar jag och inte kan gå på mötena,

men det verkade ju jävligt svårt och fatta.


Vi var nyss på BVC och frågade om ett intyg,

så att jag kanske kan få 2 kronor från FK inom ett år ungefär.

Men då var det givetvis en speciell person som bara kunde intyga det och som undersökte Isadora den 8:de dagen.

Men hon kommer tillbaka på Måndag.

Och BVC sa att man inte ska behöva ha nått intyg,

dom hade aldrig hört talas om det för så kort tid.



Okay jag erkänner jag är LITE irriterad!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mikaela - 8 januari 2014 17:59

God afton på er alla! Här var det ett tag sedan man kladdade ner något..det har väl helt enkelt inte funnits nån tid över att kunna sätta sig ner & reflektera, kunna skriva av sig, det är svårt när allting i ens liv har gått i 320 km i timmen den sen...

Av Mikaela - 27 november 2013 17:51

God kväll på er!   Här var det ett bra tag sedan man kladdade ned nått inlägg, kanske för att jag helt enkelt inte har haft nån tid över, det i kombination med noll energi för jag är konstant trött & lite smådeppig men det får väl gå!   Jag t...

Av Mikaela - 28 oktober 2013 20:07

Åhhh, vet inte ens var jag ska börja nånstans? Allt agg, allt jävla hat som bubblar inom mig måste få ventileras!!!     Känner mig stressad och pressad att alltid prestera på topp, minsta snedsteg skulle innebära...ja, vem vet? Det bestäms...

Av Mikaela - 7 oktober 2013 23:46


Ett par kloka ord, en tankeställare för andra så här strax innan midnatt ska nu ta form!   Ibland måste man stanna upp och våga känna efter även om man vet att man inte "borde" göra det! Varför inte det undrar ni säkert, för mig handlar allting o...

Av Mikaela - 18 september 2013 10:48

Hur ska man börja, vad ska man skriva, orden i detta inlägg kommer att vara tomma ord, som ändå tar emot att skriva...   Så svårt, så obegripligt för de allra flesta att ens försöka förstå varför orden skrivs. För mig handlar det om att skriva av...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards