Alla inlägg den 22 september 2010

Av Mikaela - 22 september 2010 22:34

Hej hopp Det här har varit en hektisk dag först upp med Isa och få i henne frukost.Sen snabbt iväg till dagis,sen försöka få tag i Anna.Ringde lite samtal och försökte hjälpa min lilla vän så gott det gick Sen skynda iväg och hämta Isa på dagis,hem och byta om både jag och Isa sen springa iväg till kalaset hos mormor och morfar och prata med släkten och äta smörgåstårta och kakor till tusen och prata om det obehagliga med dom där invandrarna Hoppas fan inte att dom kommer tillbaka.Jag sa till mormor att dom måste ha dörren låst hela tiden dag som natt även om mormor bara ska ner i tvättstugan.Och att dom alltid ska titta i nyckelhålet eller va det heter och fönstret innan dom öppnar för nån och är det nån okänd som verkar skum så ska dom inte öppna.Efter tre timmar gick vi hem och Isa tittade på mumin och jag försökte att släppa tankarna på vad som kunde ha hänt med mormor och morfar.Den ena utlänningen hade typ hindrar mormor från att gå ut ur köket och be dom gå Hua! Blev riktigt trött sen vid sextiden och jag var en sekund ifrån att somna men nu är man pigg igen och inte kan sova.Vet inte om det blir nått dagis för Isa imorn för hon är lite sjuk och snuvig och verkar ha väldigt ont i halsen IGEN synd att hon inte kan berätta vart hon har ont lilla älskligen.Imorn ska jag iaf ringa lite och fixa med papper,kanske färga håret och vill även ut till mamma.Sen ska jag kolla upp några jobb lite mer både till mig och Thomas.Måste träffa Anna också.Vill verkligen inte att du ska behöva ha det såhär men du är stark och kommer att klara det här,bara du får en nystart. Nu ska jag försöka hitta en bra bok att läsa och somna till,får hoppas att jag får sova ut lite imorn. P.s Imorn ska vi köpa barnvagnen Hurra,lite kul mitt i allt tråkigt God natt

Av Mikaela - 22 september 2010 10:48

God förmiddag 


Nu är Isa på dagis och jag ska väl ta tag i disken innan det blir ett stort berg.

Längtar otroligt mycket tills klockan blir 14.30,då ska vi iväg på kalas för mormor fyller år.Vet inte hur mycket hon fyller men tror att det är 77 =)


Vi ska bli bjudna på smörgåstårta,och det är ju hur gott som helst.

Vi har köpt ett snyggt halsband till henne,en snygg kruka som man kan sätta upp på väggen,sen är det bara blomman och trisslotten som fattas.

Det blir nog bra.


På tal om mormor så hade mormor och morfar påhälsning av tjuvar igår,dom tog väl inget men det var såna där skummisar som frågade efter deras nummer och ville visa upp en massa konstiga saker,italienare var det.

Det är så himla obehagligt,dom hade bara gått raka vägen in i lägenheten,vad som helst hade ju kunnat hända,dom hade ju kunnat bli nerslagna och rånade för fan.Men det är väl så det svenska folket vill att det ska vara.Att dom äldre ska behöva vara rädda och inte kunna tex gå iväg och handla när det har blivit lite mörkt ute,fan man är ju inte ens säker i sitt eget hem.


Tycker att det var helt rätt att SD kom in och får lite makt,förändringar är ju bra.

Och det är inte SD som har fördomar det är dom som tycker illa om SD som är fördomsfulla.Dom som ogillar SD vet inte vad dom står för,dom tror enbart att dom är rasister.Självklart finns det rasister som röstar på SD men man är ju inte bara rasist/ogillar invandrare utan anledning.Man vaknar ju inte bara upp en dag och bara:Nu hatar jag invandrare,punkt slut.

Har man blivit misshandlad eller våldtagen så är det klart att man känner ett hat mot invandrare,menar inte att man kan dra alla över en kant.

Jag har själv fått dåliga erfarenheter,så därför litar inte jag på en del människor,

man kan förvisso inte lita på nån men.


Nu får man väl en massa elaka kommentarer.Men jag står för vad jag tycker.

Av Mikaela - 22 september 2010 08:20

God morgon har har väl sovit i ca fem och en halv timme men är pigg ändå Man är väl van Ska snart gå iväg till dagis med isa Och gabbi ska samma väg till skolan Hej hopp

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards