Alla inlägg den 9 september 2010

Av Mikaela - 9 september 2010 10:13

Hej kära läsare,snart är det dax att rösta!


Vad röstar ni på?

Rött eller Blått


Jag kan avslöja att jag kommer att rösta på Socarna.

Jag hade först planer på att rösta på SverigeDemokraterna,men handen på hjärtat jag tror tyvärr inte att dom kommer att komma till makten så då är det bättre att rösta på ett utav dom stora partierna.




Mamma förtidsröstade igår och det ska nog jag också göra,

det verkar lite smidigare.



Politik är ju en väldigt känslig sak att prata om,

men jag tycker att det är lite löjligt faktiskt.

Är det så att man röstar på Folkpartiet,Miljöpartiet,Moderaterna what ever så kan man väl stå på sig och kunna säga att ja,jag röstar på dom här för att dom värderar det här och jag gillar jag tycker också att dom och dom frågorna är viktiga.


Inte för att man måste dela ett partis alla förslag och värderingar men vi har ju ändå yttrandefrihet i Sverige så då ska man inte behöva skämmas för att man röstar på ett visst parti.


Det är ju inte direkt så att det står nån med ett hagelgevär utanför dom svenska vallokalerna och tvingar folk att rösta på nått parti.




Jag kommer att rösta på Socialdemokraterna för jag skulle vilja se en förändring när det gäller jobben,utbildningar,skolan,vården,studieekonomin m.m



Sen om det blir bättre med dom röda kan ju ingen svara på,

men det kan väl inte bli värre?

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards