Alla inlägg den 13 september 2010

Av Mikaela - 13 september 2010 11:59

Jaha då var det en ny vecka med nya problem att lösa,men turen måste ju vända nån gång.


dagens första uppgift är att gå iväg till BVC och få tag i en person jag själv aldrig har träffat men som har ett intyg vi måste ha för att jag ska kunna få nån typ av ersättning för att jag har vart hemma och VAB:at. 


I fortsättning ska jag aldrig VAB:a eftersom det bara blir en massa problem,så då blir det väl att ta med sin lilla sjukling Isadora på möten med Arbetsförmedlingen i framtiden.

Så får väl jag förklara att nej,jag var tvungen att ta med henne för att få mina ynkliga 135 kronor per dag.


Den förra månaden var verkligen inte kul.

Fick ut 2400 eftersom jag VAB:at.Då var det fortfarande räkningar som skulle betalas,pengar till hyran,mat,kläder till Isadora(dom växer ju så fort dom där små liven)Sen var det ju givetvis att vi var i Uppsala över helgen,och där blev det lite shopping,och en ny soffa,som jag förvisso bara tog av mina sparpengar för. Plus att vi har ett stort kalas att planera för.Maten och allt till tårtor m.m är inte köpt än.


Men Fk är ju stenhård för att det är så många som fuskar,men vi som inte gör det då? Varför ska vi behöva bli drabbade för att andra människor sabbar?


Plus att det varken är lätt för mig eller "bra" för min ekonomi att ta mig till Lidköping en gång i veckan.Kostar minst 200 kronor.Blir blir lätt 800 kronor i månaden för mig,att åka tåg eller buss,det som är sååååå billigt,vilket skitsnack.


Tur iaf att jag fick nys om den här Klädbytesmarknaden där man får 80% av priset,hoppas att det mesta blir sålt iaf,det är ju inget fel på grejerna menar jag.


Är så trött på att ha såhär dålig ekonomi,men som sagt snart måste det ju vända =)

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards