Alla inlägg den 8 september 2010

Av Mikaela - 8 september 2010 17:32

Nu är man mätt och belåten.


Gabbi var här och käkade med oss när hon kom hem ifrån skolan.

Jag gjorde kasslersallad med pasta,lök,broccoli och dressing med baguetter.


Väldigt mättande.

Jag vet inte vad man ska göra annars resten av dagen.

Ta det sista med tvätten och diska lite iaf.


Sen blir det Halv Åtta Hos Mig,Idol,Efterlyst & Hell's Kitchen =)


Annars vet jag som sagt inte vad som händer och fötter.


Kanske bara blir en lugn kväll,

börjar bli lite trött faktiskt 

Av Mikaela - 8 september 2010 14:32

Jag tror,eller snarare jag vet att jag är otursförföljd.

Jag har fan otur med allt.

Som i dag tex så ringde jag Fk,i vanlig ordning...

Och skulle kolla om utbetalningen från när jag VAB:ade förra månaden.


Då visar det sig att dom fick in pappret runt den 1 September och att dom fortfarande inte hade påbörjat mitt ärende.

Isadora var sjuk 8 dagar i sträck och efter 8:de dagen skulle man ha ett läkarintyg,men det fick vi ju aldrig.

Dom kan inte ringa/skicka ett brev och informera mig om att det saknas uppgifter?


När Thomas VAB:ade så satte han bara kryss för dagarna Isa var sjuk och så fick han pengarna samma månad.


Men jag skulle tydligen inte få några pengar för dom dagarna jag missat möten och grejer för att jag har vart hemma med sjukt barn!!!

Och så var tydligen pappret felkryssat.


Det står klart och tydligt på pappret att FÖRÄLDERN ska fylla i vilka dagar barnet har varit sjukt och dom dagarna barnet skulle ha vart på DAGIS ska DAGISFRÖKNARNA intyga att hon inte har vart där.


Men enligt satkärringen jag pratade med på FK så skulle föräldrarna inte göra nånting,inget,utan bara ge det till dagis.


Och även fast jag har anmält till Folkuniversitetet att jag har VAB:at och dom har tagit bort min dagsersättning dom dagarna jag inte har kunnat komma dit.

Men dom ska jag tydligen inte få betalt för,för mötena jag ska gå på kan ju inte vara hela dagen!


Men om man är hemma med sjukt barn kan man ju typ inte VAB:a en fjärdedel av en dag och sen söka jobb och gå på möten resten,

om inte den andra föräldern också VAB:ar vill säga.


Och så frågade den efterblivna kärringen på Fk vart min dotter är när jag är på möten och Isa är sjuk.Då förklarade jag för henne att när Isa är sjuk så VAB:ar jag och inte kan gå på mötena,

men det verkade ju jävligt svårt och fatta.


Vi var nyss på BVC och frågade om ett intyg,

så att jag kanske kan få 2 kronor från FK inom ett år ungefär.

Men då var det givetvis en speciell person som bara kunde intyga det och som undersökte Isadora den 8:de dagen.

Men hon kommer tillbaka på Måndag.

Och BVC sa att man inte ska behöva ha nått intyg,

dom hade aldrig hört talas om det för så kort tid.



Okay jag erkänner jag är LITE irriterad!

Av Mikaela - 8 september 2010 10:13

Kanske borde ta tag i den där tvätthögen som bara växer,när man väl kommer igång är det ju inte så svårt menar jag.Hade önskat att man hade iaf en tvättmaskin upp i lägenheten så att man slipper gå upp och ner i 6 trappor,ja jag vet jag är lite lat när det kommer till att tvätta.Finns det inget sätt att göra tvättandet lite roligare på?



  

Av Mikaela - 8 september 2010 09:38

Hej kära läsare!


Här kommer lite ögongodis (inredning) såklart!



   En stor och mysig tröja till Isadora som hon ska få i födelsedagspresent.Sen får hon inte en pryl till,får räcka med 20 presenter från mig/oss.

På bilden är även en supersnygg löpare i mörk och mysig lila,en häftig fotoram och min ena fot,hahaha.



   Supersöta förvaringsburkar med söta pricka innuti och ett par fina ljushållare.Till köket =)



   Rosa gammeldax godisskål,tandbortmugg och tvålpump i svart,lila stearinljus och två av mina absoluta favoriter Näckrosljushållare i snygg snygg lila =)


   Ursnygga träbokstäver som i verkligheten ser ut som att dom är inklädda i läder *I love*


   =)



  



   Våran nya soffa som jag bara älskar <3


     

Allt förutom soffan är köpt i Uppsala.

Det mesta kommer ifrån min favoritbutik alla kategorier LAGERHAUS

Resten ifrån Miq Maq =)



<3<3<3

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards